با خیال راحت فرش ابریشمی اعلای خود را بشویید!

تا انتهای این مقاله از قالیشویی مشتاق که بدون شک بهترین قالیشویی در تهران است همراه ما باشید. در این مقاله به توضیح در مورد فرش های اعلای ابریشمی و نحوه شستشوی آن ها می پردازیم.

ممکن است تا  به حال به شستشو و مراقبت از فرش های زیادی پرداخته باشید، اما باید بدانید که شستشوی فرش های اعلا مثل ابریشم با فرش های دیگر قابل مقایسه نیست. چرا که فرش ابریشم به شستشو و مراقبت های ویژه ای نیاز دارد. و این به خاطر ظرافت الیاف ابریشمی است که در بافت فرش به کار رفته است.

نگهداری تمیز یک فرش ابریشم

بهترین راه برای پاکیزه نگه داشتن فرش ابریشم در خانه، این است که رفت و آمد روی آن انجام نشود. یعنی بهتر است این فرش را در اتاقی پهن کنیم که به ندرت کسی به آن اتاق وارد می شود. برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی روی فرش ابریشم، می توانیم از جاروبرقی بدون استفاده از برس مکش، استفاده کنیم.

آیا فرش شما , ابریشم واقعی است؟

اگر می خواهید فرش ابریشم بخرید، باید روش های تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن ابریشم را بلد باشید تا کلاه سرتان نرود. یکی از راه های تشخیص این است که یکی از تارهای پشت فرش را از آن جدا کنید و بسوزانید. اگر بوی حاصل از سوختگی، مثل بوی سوختگی تار مو بود، ابریشم اصل است. ولی اگر بویی مثل کاغذ سوخته می داد، تقلبی است. البته همه فرش فروش ها به شما اجازه نمی دهند که یک تار از فرششان را بسوزانید! اما نگران نباشید. روش دیگری هم برای تشخیص ابریشم وجود دارد. می توانید کف دستتان را روی سطح فرش بمالید. اگر احساس گرمی کردید، ابریشم اصل است. زیرا سایر الیاف احساس سردی میدهند.

فرش ابریشم نیاز به شستشوی حرفه ای دارد!

هیچ وقت خودتان در منزل فرش ابریشم و اعلا را نشویید. بلکه شستشوی آن را به بهترین قالیشویی در تهران بسپارید. ذکر این نکته لازم است که حتما فرش را به قالیشویی ای ببرید که قبل از شستشو برگه ضمانت سلامت فرش می دهند.

قالیشویی مشتاق با سال ها سابقه در امر شستشوی فرش، به عنوان بهترین قالیشویی در تهران شناخته است و توسط کارشناسان حرفه ای فرش شما را شستشو میدهد.