راه حل های قالیشویی خانگی

با نزدیک شدن عید نوروز و اجرا کردن این رسم دیرینه یکی از رسوماتی که همیشه در دل مردم جا داشته و تا به حال باقی مانده سنت تمیزکاری و مرتب کردن منزل و محل کار است. این سنت دیرینه از زمان قدیم در میان زمان باستان بوده است که دو هفته پیش از عید مردم به تمیز کردن خانه و آراستن آن با رنگ و گل می پرداختند. جالب توجه است که هنوز این سنت تمیزکاری که رسم بسیار به جایی است در بین ما ایرانیان باقی مانده و نسل به نسل پر رنگ تر و پا برجا تر می شود.
یکی از موارد مهم که از قدیم الایام در میان ما ایرانیان رایج بوده است تمیز کردن داخل خانه و قالیه و فرش بوده است. امروزه با توجه به اینکه مردم به دلیل داشتن دغدغه های بیشتر وقتی برای انجام امور تمیز کاری و یا قالیشویی ندارند و همچنین با وجود خطر خشکسالی و کم آبی در ایران عزیزمان قالیشویی یکی از امور محبوب بین اکثر مردم است. بسیاری از مردم این امر را به قالیشویی های معتبری مانند بهترین قالیشویی در تهران می پردازند اما بسیاری از مردم با توجه به کمبود زمان این امر را با مواد شوینده در خانه انجام می دهند. در این مقاله قصد داریم روش های بهتری که به قالیشویی در منزل کمک می کند اشاره کنیم و محلول هایی که کمتر به فرش یا قالیچه و موکت شما ضرر می رسانند را معرفی کنیم. در زیر به ادامه آنها می پردازیم.
شوینده های فرش با الیاف مصنوعی
توجه داشته باشید که پارچه سفید و تمیزی را به این محلول ها آغشته کنید و در محل لکه بکشید. هرگز محلول را مستقیما بر روی فرش نریزید.
محلول شوینده: یک چهارم قاشق چای خوری مایع ظرف شویی را داخل یک فنجان آب ولرم بریزید. به اندازه محلول ها دقت کنید. کم یا زیاد شدن آنها ممکن است نتیجه ای که باید را نگیرید.
محلول سرکه: یک فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب ترکیب کنید.
محلول حلال: از حلال های روغنی استفاده کنید. یا پاک کننده برق ناخن مانند پاک کننده برق یا لاک ناخن فاقد استون را به عنوان جایگزین به کار بگیرید. توه داشته باشید که رعایت تمامی نکات ضروری ی باشد تا به فرش شما آسیبی نرسد.
شوینده های فرش با الیاف طبیعی
به این نکته توجه کنید که این محلول ها ( به غیر از حلال ) را در محفظه اسپری بریزید و به آرامی بر روی قسمت لکه اسپری کنید و با یک دستمال یا اسفنج تمیز بر روی آن بکشید تا لکه از بین برود.
محلول شوینده: یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی را با یک فنجان آب ولرم ترکیب کنید.
محلول سرکه: یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید.
محلول آمونیاک: یک قاشق چای خوری آمونیاک خانگی را با نصف فنجان آب ولرم ترکیب کنید.
محلول حلال: روش استفاده از این محلول با فرش هایی با الیاف مصنوعی یکسان می باشد.
مورد بالایی مذکور بهترین راه برای قالیشویی خانگی می باشد. برای اطلاع از بهترین قالیشویی در تهران می توانید به سایت مراجعه نمایید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید و در خصوص بهترین قالیشویی در تهران از همکاران متخصص ما اطلاعات کسب کنید.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
بهترین قالیشویی در تهران و نحوه شستشوی فرش
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =