روش مناسب پاک کردن گریس و شمع از روی فرش

احتمالا برای بسیاری از افراد پیش آمده که بر روی لباس یا فرش یا قالیچه آنها گریس یا شمع بریزد و آن افراد ندانند که با چه روشی این لکه های ایجاد شده را پاک کنند. در بسیاری از این موارد ممکن است با به کار بردن روش اشتباه لکه برای همیشه بر روی فرش یا قالیچه باقی بماند. پس توصیه می کنیم که یا آن را به بهترین قالیشویی در تهران بسپارید و یا مقالات ما را در سایت مطالعه نمایی تا با این روش های مناسب آشنا شوید.

مایع ظرف شویی در مقابل گریس

بهترین روش مقابله با لکه های گریس که به سختی پاک می شوند استفاده از یک یا دو قطره مایع ظرف شویی می باشد. مایع ظرف شویی گریس را از روی فرش دقیقا همان طور پاک می کند که چربی را از ظروف از بین می برد. تارباکس می گوید : محلول به دست آمده از ترکیب مایع ظرف شویی و آب را داخل بطری ریخته و آن را بر روی لکه اسپری کنید. سپس قسمت مورد نظر را با پارچه تمیز پاک کنید. در این مورد هم ممکن است برای از بین بردن لکه های بزرگ تر لازم باشد این کار را چند بار انجام دهید‌‌.

شمع

سوختن شمع در خانه می تواند منجر به ریختن و چکه کردن موم شمع بر روی فرش شود. موم چکیده شده بر روی فرش سریعا خشک شده و به فرش می چسبد. تارباکس توصیه می کند که گرم کردن مجدد موم شمع باعث می شود که بتوان این لکه را از بین برد. پارچه سفید را بر روی اتو قرار دهید، سپس اتو را بر روی موم قرار دهید تا گرم شود. در آخر موم شمع را با چاقو بردارید.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
قالیشویی مشتاق بهترین مرکز قالیشویی کوهسار

تارباکس می گوید: پس از آن که این کار را انجام دادید، دستمال کاغذی را بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و اتو را بر روی دستمال بگذارید. سپس موم آب می شود و به دستمال کاغذی می چسبد. پس از چند بار سعی کردن ، لکه شمع از بین خواهد رفت.

نکته مهم: بیش از ۳۰ ثانیه از اتو استفاده نکنید. در غیر این صورت خطر سوختن فرش وجود دارد. هم چنین اطمینان حاصل کنید که از پارچه یا دستمال کاغذی سفید استفاده کنید زیرا با گرم شدن اتو، دستمال رنگی باعث انتقال رنگ به فرش می شود، مخصوصا وقتی که فرش دارای رنگ روشن باشد.

روش دیگری که می توانید به کار برید این است که دستمالی تمیز مقابل لکه شمع بگیرید و روبه روی دستمال سشوار بر روی حالت داغ آن روشن کنید. گرمای سشوار شمع را آب کرده و باعث می شود شمع بر روی دستمال بریزد. این کار را ادامه دهید تا شمع کاملا آب شود و سپس دستمالی تمیز بر روی فرش بکشید.

برای کسب اطلاعات از نحوه رزرو وقت برای بهترین قالیشویی در تهران می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید و یا به سایت بهترین قالیشویی در تهران مراجعه نمایید. کسب رضایت شما اعتبار بهترین قالیشویی در تهران است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =